Pristup djetetu
U skladu sa suvremenim značajkama odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi,
djecu je potrebno shvaćati i uvažavati kao kompetentne osobe koje svojim djelovanjem aktivno
sudjeluju u izgradnji vlastitog znanja.
Stoga je od izuzetne važnosti staviti naglasak na stvaranje kvalitetnih uvjeta i situacija za učenje
koje će omogućiti uključivanje i sudjelovanje djece ne samo različite dobi,
već i različitih kompetencija.
Razvoj poticajnog okruženja u dječjem vrtiću
Kvalitetno oblikovana situacija učenja omogućuje djetetu više razine autonomije, dok materijali za
učenje moraju biti ponuđeni da ih dijete može samostalno birati i koristiti.
Cjelokupno prostorno i materijalno okruženje potrebno osmisliti i organizirati kako bi se osigurali
svi potrebni uvjeti za razvoj različitih kompetencija djece.
Prostor odgojnih skupina potrebno je strukturirati u više manjih osmišljenih centara kako bi se
zadovoljili različiti interesi djece.
Također, takva organizacija prostora omogućava djeci ulaženje u socijalne interakcije sa manjim
brojem djece te na takav način stječu komunikacijske vještine, ne samo sa djecom
već i odraslim osobama.