-
Pristup djetetuRazvoj poticajnog okruženja u dječjem vrtićuU skladu sa suvremenim značajkama odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi,
djecu je potrebno shvaćati i uvažavati kao kompetentne osobe koje svojim djelovanjem aktivno
sudjeluju u izgradnji vlastitog znanja.
Stoga je od izuzetne važnosti staviti naglasak na stvaranje kvalitetnih uvjeta i situacija za učenje
koje će omogućiti uključivanje i sudjelovanje djece ne samo različite dobi,
već i različitih kompetencija.Kvalitetno oblikovana situacija učenja omogućuje djetetu više razine autonomije, dok materijali za
učenje moraju biti ponuđeni da ih dijete može samostalno birati i koristiti.
Cjelokupno prostorno i materijalno okruženje potrebno osmisliti i organizirati kako bi se osigurali
svi potrebni uvjeti za razvoj različitih kompetencija djece.
Prostor odgojnih skupina potrebno je strukturirati u više manjih osmišljenih centara kako bi se
zadovoljili različiti interesi djece.
Također, takva organizacija prostora omogućava djeci ulaženje u socijalne interakcije sa manjim
brojem djece te na takav način stječu komunikacijske vještine, ne samo sa djecom
već i odraslim osobama.U skladu sa suvremenim značajkama odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi, djecu je potrebno shvaćati i uvažavati kao kompetentne osobe koje svojim djelovanjem aktivno sudjeluju u izgradnji vlastitog znanja.
Stoga je od izuzetne važnosti staviti naglasak na stvaranje kvalitetnih uvjeta i situacija za učenje koje će omogućiti uključivanje i sudjelovanje djece ne samo različite dobi, već i različitih kompetencija.Kvalitetno oblikovana situacija učenja omogućuje djetetu više razine autonomije, dok materijali za učenje moraju biti ponuđeni da ih dijete može samostalno birati i koristiti.
Cjelokupno prostorno i materijalno okruženje potrebno osmisliti i organizirati kako bi se osigurali svi potrebni uvjeti za razvoj različitih kompetencija djece. Prostor odgojnih skupina potrebno je strukturirati u više manjih osmišljenih centara kako bi se zadovoljili različiti interesi djece.
Također, takva organizacija prostora omogućava djeci ulaženje u socijalne interakcije sa manjim brojem djece te na takav način stječu komunikacijske vještine, ne samo sa djecom već i odraslim osobama.
-
Materijali koji su nude djeci moraju biti osmišljeni tako da odgovaraju interesima te individualnim i razvojnim mogućnostima djece tj. da ih mogu koristiti djeca različitih kompetencija.
Kako bi materijalima mogli djeci osigurati otkrivanje i učenje nečeg novog, oni moraju biti dobro promišljeni, ponuđeni na odgovarajućem mjestu i na odgovarajući način kako bi djecu poticali na samostalno korištenje i suradnju s drugom djecom.
Raznovrsnost i mnoštvo materijala omogućuje djeci kombiniranje istih, potiče radoznalost djece te im omogućava razvoj mašte i kreativnosti kroz beskrajno istraživanje i stvaranje novih pretpostavki i ideja.
U našem vrtiću veliku važnost stavljamo na kontinuirano promišljanje primjerenog
odgojno-obrazovnog okruženja u kojem dijete ima priliku ostvarivati raznovrsne interakcije s prostorom, materijalima, drugom djecom i odraslima.
Prostor je potrebno kontinuirano mijenjati prema potrebama i interesima djece, dok materijalima omogućiti istraživanje, provjeravanje, utvrđivanje, ali i stjecanje nekih novih iskustava o
svijetu koji ga okružuje.